Schouwburg & Concertzaal Tilburg is op zoek naar een creatieve en bevlogen Senior Marketeer Programma & projecten. Iemand die met creatieve ideeën en een praktische aanpak werkt aan het versterken van onze zichtbaarheid en het betrekken van een breed publiek.
Bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg vinden jaarlijks zo’n 400 voorstellingen en concerten plaats, waar meer dan 180.000 bezoekers op af komen. Daarnaast zijn we als podiumkunstinstelling een bühne voor (zakelijke) evenementen en vinden duizenden enthousiaste en nieuwsgierige leerlingen hun weg naar schoolvoorstellingen. Met ons nieuwe concept Boove & Benee hebben we een inspirerende stadsfoyer om te werken en studeren én een toegankelijk stadscafé toegevoegd aan onze organisatie. We doen er alles aan om Schouwburg & Concertzaal Tilburg een vrijplaats te laten zijn. Een open en inspirerende plek voor het vrije woord, voor veranderende gedachtes, voor bevestiging en een ander perspectief. We vinden het belangrijk dat iedereen – voor én achter de schermen – zich vrij voelt zichzelf te zijn en bij te dragen aan onze verbindende ambitie: het zijn van de culturele brandhaard in het hart van Tilburg.
We zoeken een
Senior Marketeer programma & projecten (32 uur)
Als Senior Marketeer bij Schouwburg & Concertzaal Tilburg ben je verantwoordelijk voor het bedenken, uitvoeren en evalueren van marketing- en communicatiecampagnes die ons podiumprogramma versterken. Jij zorgt ervoor dat ons aanbod zichtbaar is voor een breed en divers publiek en dat ons merk verder groeit, zowel in de stad als daarbuiten.
Jouw kernkwaliteiten:
- Je bedenkt en realiseert inspirerende campagnes voor onze eigen producties, samenwerkingen en basisprogrammering (400+ voorstellingen per jaar). Je leidt projecten zoals seizoenscampagnes, thema-acties en publiek wervende activiteiten. Je houdt hierin projectbegrotingen en de planning strak in de gaten;
- Jij bewaakt onze merkstrategie en onderhoudt samen met een collega relaties met pers- en mediapartners om Schouwburg & Concertzaal Tilburg stevig te positioneren;
- Je werkt aan de marketing en propositie van ons Stadscafé en Stadfoyer, evenals onze ambities op gebied van zakelijke verhuur;
- Van het schrijven van pakkende persberichten, nieuwsbrieven en webteksten tot het begeleiden van vormgevers en contentmakers.
Jij:
- Je hebt ruime ervaring als marketeer. Ervaring in de culturele sector is een pré net als affiniteit met podiumkunsten en met de stad Tilburg;
- Je bedenkt unieke campagnes en schrijft moeiteloos informatieve of creatieve teksten;
- Je houdt overzicht in een dynamische omgeving en weet meerdere projecten tegelijkertijd succesvol te managen;
- Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding in marketing, communicatie, of een vergelijkbare richting.;
- Je werkt graag samen en inspireert collega’s met jouw ideeën.
Wat we bieden:
- Een inspirerende werkomgeving in het hart van Tilburg, met collega’s die passie hebben voor kunst en cultuur;
- De kans om écht impact te maken op de zichtbaarheid en toegankelijkheid van onze programmering;
- Ruimte voor eigen ideeën en creatieve vrijheid in een hecht en gedreven team;
- Salaris conform de CAO Nederlandse Podia (schaal 7 / € 3.125,19 - € 4.406,67);
- En natuurlijk bezoek je de voorstellingen en concerten bij ons in huis gratis.
Denk je ‘jullie zoeken mij’, mail dan uiterlijk zondag 15 december 2024 je motivatie en cv via onderstaande link.